Gayrimenkul Hukuku

Gayrimenkul hukuku geniş bir alana sahip olup gayrimenkul dava türleri olarak geçen taşınmazlara ait davaların birçok alt alanı bulunmaktadır. Gayrimenkul davaları eşya hukukunun bir alt dalıdır.Arsa,ev,apartman,daire gibi taşınmazlar ile ilgili davalara bakılmaktadır.Gayrimenkul hukuku genel anlamda gayrimenkuller ile ilgili hukuka aykırı olan durumların düzeltilmesi amaçlanmaktadır.

Mutlu Hukuk Bürosu olarak , büyük ölçekli gayrimenkul geliştirme projeleri olmak üzere planlaması, , satın alınması veya kiralanması,projelerin imarı, idari yükümlülükleri dahil gayrimenkul üzerinde yaşanan ve her türlü ayni ve şahsi uyuşmazlıklar konusunda hukuki hizmetleri sağlamaktadır.

Gayrimenkul Davasında Avukat Tutmak Zorunlu mu?

Hukuka aykırı olan gayrimenkul üzerinde usulsüz olan sorunların çözülmesi taşınmazlara ait davalarda,diğer davalarda olduğu gibi avukat tutma zorunluluğunuz yoktur.Dava sürecindeki taraflar kendileri davaları açarak takip edebilmektedirler.Fakat gayrimenkul davaları birçok teknik boyutu olup çok uzun süren ve sık takip edilmesi gereken davalardan biri olduğu için tarafların yapacakları en küçük bir usul hatası davanın kaybedilmesine neden olabilir.Gayrimenkul davalarının önemi nedeniyle uzman avukat vasıtasıyla davanın takip edilmesi tarafların yapacakları muhtemel hataları ortadan kaldıracaktır.

Ayrıca gayrimenkul avukatları,taşınmaz davalarınıza bakabildiğin gibi ileri ki dönemlerden sorun yaşamamanız için danışmanlık hizmeti de vermektedir.Alım satımlarınızda,kira sözleşmelerinizde,gayrimenkul değerlendirilmesi ile ilgili bilgiler için de birlikte çalışabiliriz.Taşınmazlara ait davalar uzun soluklu bir dava türü olduğunda uzman avukatlar ile çalışmanız davalarınız için önemli bir etkendir.

Gayrimenkul Hukuku Hangi Konuları  Kapsar?

Gayrimenkul hukuku taşınmazlarınız ile ilgili olarak tarla, arsa, bina ve diğer taşınmazlar üzerine bakılan davaları kapsamaktadır.Taşınmaz dava türleri;

istihkak davaları,

kamulaştırma davaları ,

Tapu ve tescil davaları başta olmak üzere,

kira bedeli tespiti ve tescil davaları gibi dava türleri bulunur.

Kişiler arasındaki en sık yaşanan davalardır.

Kişiler arasındaki özel durumların en sık yaşandığı dava türlerinden olan taşınmazlara ait davalar,farklı hukuk dalları tarafından da davaları görülen dava türleri arasındadır.Taşınmazlara ait davalarınızda gayrimenkul hukuk bürosu ile çalışmak, davanın süresi ve seyri bakımından oldukça önemlidir.

Gayrimenkul hukuku ile alakalı avukatlık ve hukuki danışmanlık ihtiyacınız olması halinde Biga Mutlu Hukuk Bürosu ile iletişime geçebilirsiniz